Milí návštěvníci webových stránek www.ckao.cz, klienti a příznivci svobodného cestování,
právě čtete všeobecné obchodní podmínky pro pronájem obytných vozidel (karavanů) a dalšího sortimentu, který Vám zpříjemní Vaše cestování, camping a volný čas.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (zkráceně jen „VOP“) obsahují další práva a povinnosti vyplývajících ze smluvního vztahu mezi námi, jakožto pronajímatelem karavanu, a Vámi, jakožto nájemcem (uživatelem) karavanu k pronájmu, která se nevešla do samotné smlouvy. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy o pronájmu karavanu, kterou spolu uzavíráme.
Tyto VOP si proto pečlivě přečtěte a dodržujte, prosím, pak zejména podmínky pro užívání pronajatého karavanu.
Tyto VOP jsou dostupné i na našich webových stránkách www.ckao.cz (dále jen „Web“) a budou Vám rovněž předloženy před podpisem smlouvy o pronájmu karavanu.
Na pronájem osobního automobilu – obytného vozidla (dále jen „Vozidlo“) a případného příslušenství či dalších movitých věcí z našeho sortimentu spolu uzavíráme nájemní smlouvu (dále jen „Smlouva“). Podrobná specifikace Vozidla a jeho příslušenství a součástí je uvedena na Webu a ve Smlouvě či v jejích přílohách.
VOP jsou součástí Smlouvy. Pokud by ve Smlouvě byla ujednání, která se liší od textu VOP, mají ujednání ve Smlouvě přednost. VOP popisují proces objednávky, uzavření Smlouvy, plnění Smlouvy a práva a povinnosti s tím spojené.
I. Základní údaje o naší společnosti
II. Důležité pojmy
III. Jak na objednávku a uzavření Smlouvy
IV. Výše nájemného a jeho platba
V. Předání a vrácení Vozidla a dalších pronajatých věcí
VI. Odstoupení od smlouvy a jiné možnosti skončení nájmu, storno podmínky
VII. Podmínky užívání Vozidla a dalších pronajatých věcí
VIII. Škodné události, pojištění
IX. Reklamační řád, odpovědnost za vady
X. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
XI. Závěrem
Centrum Karavanů A Odpočinku s.r.o.
IČ: 090 92 790
DIČ: CZ09092790
Sídlo: Tuřanka 1222/115, Slatina, 627 00 Brno
E-mail: jan.rypel@ckao.cz
Telefon: +420 728 651 135
Naše společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 117200.
Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla společnosti. Na uvedeném e-mailu a telefonu jsme vám v obvyklou denní dobu k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
V dalším textu vystupuje naše společnost už jen jako „Pronajímatel“.
KDO JE NÁJEMCEM NEBOLI NAŠIM KLIENTEM?
Nájemcem (dále jen „Nájemce“ nebo „Klient“) je ten, kdo s námi uzavře Smlouvu o pronájmu osobního automobilu (Vozidla), případně i o nájmu (jiných) movitých věcí, tedy námi nabízeného doplňkového sortimentu pro camping a volnočasové aktivity.
Klientem může být spotřebitel, podnikatel (podnikající fyzická osoba – OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost) anebo i nepodnikající právnická osoba. V každém případě je však nutné, aby Vozidlo řídila výhradně osoba, která je starší 23 let a má nejméně 3 roky řidičské oprávnění skupiny B; za toto nese odpovědnost Klient. Další podmínky pro užívání (řízení) Vozidla můžou být uvedeny i ve Smlouvě.
KDO JE SPOTŘEBITEL?
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky nebo Smlouvy uvedete své IČO, budeme mít za to, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. V takovém případě se na Vás nebudou vztahovat práva v těchto VOP, která náleží spotřebitelům, není-li výslovně uvedeno jinak.
JAKOU SMLOUVU SPOLU UZAVÍRÁME A JAKÝMI PRÁVNÍMI PŘEDPISY SE ŘÍDÍ?
Z předchozího textu již víte, že spolu uzavíráme smlouvu nájemní, a to podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších právních předpisů (dále jen „OZ“). Pro pronájem Vozidla se použijí zejména zvláštní ustanovení o nájmu dopravního prostředku (§ 2321 a násl. OZ) a pro pronájem doplňkového sortimentu ustanovení OZ o podnikatelském pronájmu věcí movitých (§ 2316 a násl. OZ). Pokud je Klientem spotřebitel, pro vzájemný právní vztah se užije i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a dále v odpovídajícím rozsahu Díl 4 hlavy I části čtvrté OZ upravující závazky ze smluv uzavíraných se spotřebitelem.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce, a to jejím podepsáním, případě jiným vhodným způsobem nevzbuzujících pochybnosti o jejím uzavření. Pokud je uzavírána prostřednictvím e-mailu nebo Webu, je archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je v těchto případech tvořena objednávkou (vyplněným rezervačním formulářem na Webu, e-mailovou objednávkou) a jejím přijetím z naší strany a těmito VOP. V případě uzavření Smlouvy v tištěné podobě obdrží každá smluvní strana jeden výtisk podepsané Smlouvy.
CO JE SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA?
Je to Smlouva, ve které jako Klient vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní klienti. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to ve VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Klient“ je uvedeno „Spotřebitel“).
CO JE SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM?
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Web, e-mail, telefon nebo obdobné prostředky. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a případné telefonní hovory) si jako Klient hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky s využitím některého z uvedených prostředků výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
Po přijetí objednávky učiněné prostřednictvím rezervačního formuláře Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Vaši elektronickou adresu uvedenou v rezervaci. Stejně Vás budeme informovat i o přijetí e-mailové objednávky. U telefonické objednávky Vám do e-mailu zašleme rekapitulaci ústní objednávky. U osobní objednávky zpravidla na místě vyplníme objednávkový formulář. Součástí zprávy o přijetí objednávky je vždy i zálohová faktura na částku ve výši 50 % nájemného na Vámi požadovanou dobu nájmu. Doručením tohoto e-mailu s potvrzením objednávky je Smlouva mezi námi uzavřená. Záloha uvedená na zálohové faktuře je splatná do 3 pracovních dní od vystavení zálohové faktury na bankovní účet na faktuře uvedený, případně v hotovosti v sídle naší společnosti nebo v místech předání. Záloha je uhrazena okamžikem připsání na náš bankovní účet anebo okamžikem předání hotovosti. V případě, že by počátek nájmu měl nastat dříve než 3 pracovní dny po vystavení zálohové faktury, musí být záloha uhrazena nejpozději den před počátkem nájmu.
Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem zaslaným na naši elektronickou adresu uvedenou v čl. I. těchto VOP.
V pochybnostech Vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
Objednávat přes Web anebo e-mail je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme však, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti Webu v důsledku nutné údržby Webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod. Telefonické objednávky jsou možné v pracovní dny od 8 00 do 18 00, osobní objednávky v pracovní dny od 8 00 do 18 00.
Kauci Vám vrátíme do 5 pracovních dnů poté, kdy nám Vozidlo vrátíte zpět a v případě, že dojde v průběhu nájmu k poškození Vozidla nebo pojistné události, do 5 pracovních dnů poté, kdy bude plně vyčíslena vzniklá újma. Kauce není až do okamžiku jejího vrácení úročena. Z kauce jsme oprávněni odečíst částku (částky) odpovídající našim pohledávkám vůči Vám z uzavřené Smlouvy či jinak se ke Smlouvě vztahující, které v tu dobu nejsou uhrazené, tj. zejména náhradu škody a náklady oprav na Vozidle včetně jeho vybavení a pronajatých movitých věcech, pokud nejsou kryty havarijním pojištěním (typicky spoluúčast), navýšení nájemného za překročení limitu najetých km, náhradu za ztracené nebo odcizené movité věci, které byly pronajaté anebo byly součástí či příslušenstvím Vozidla, náklady na obstarání nových vyhotovení klíčů a dokladů k Vozidlu, pokud došlo k jejich ztrátě nebo poškození, a to včetně správních poplatků. Z kauce jsme oprávněni odečíst i neuhrazené částky rovnající se pokutám a jiným sankcím, které vznikly v souvislosti s nájmem bez našeho přičinění. V případě, že složená kauce nepostačuje na úhradu všech našich pohledávek, vystavíme Vám na doplatek fakturu, kterou jste povinni uhradit do 7 dnů od jejího doručení. Doručit ji můžeme jak osobním předáním, tak e-mailem anebo klasickou poštou. U e-mailového zaslání se považuje za doručenou následující pracovní den po jejím odeslání, není-li prokázáno dřívější doručení.
– Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě naleznete vždy ve Smlouvě nebo na faktuře. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována.
– Bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu. Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti GOPAY s.r.o., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti GOPAY s.r.o. Tyto údaje s námi uvedená společnost nesdílí a nemáme k nim přístup.
– V hotovosti.
Vozidlo je předáváno v pracovní dny v době mezi 8 a 18 h, konkrétní časové rozmezí spolu dohodneme nejméně den předem. Počítejte prosím s tím, že předávání trvá cca 30 – 60 minut a při předávání více vozidel v rámci téhož dne tak může dojít ke zpoždění v předání. Den předání Vozidla je počítaný jako celý den trvání nájmu, obdobně den vrácení Vozidla.
Vrácení Vozidla, jeho stav a splnění nebo nesplnění povinností potvrdíme opět svými podpisy na předávacím protokole.
Přebírat a předávat Vozidlo může pouze osoba, která s námi uzavřela Smlouvu. Zastoupení není přípustné, pokud se výslovně nedohodneme jinak.
Pro užívání Vozidla je nutné striktně respektovat a dodržovat zejména následující pravidla:
Při nesplnění těchto podmínek se Klient zavazuje uhradit nám újmu tímto vzniklou.
Tato pravidla je povinen dodržovat Klient a všechny osoby jakýmkoliv způsobem užívající Vozidlo. Klient je povinen zajistit, že veškeré osoby jakkoliv užívající Vozidlo se s těmito pravidly řádně seznámí a že je budou řádně dodržovat, a spolu s těmito osobami nese odpovědnost za dodržení těchto pravidel.
Na stránkách používáme soubory cookies. Některé jsou nezbytné pro fungování stránek, jiné nám umožňují poskytnout vám lepší zkušenost při návštěvě našich stránek nebo zobrazování reklamy, pomáhají nám analyzovat návštěvnost a stránky zlepšovat.
Připravili jsme pro vás PDFko zdarma s našimi osvědčenými tipy, abyste si mohli užít cestování v karavanu naplno!